Tippek gyapjú ágynemű vásárláshoz

Szenvedélyünk, a gyapjú ágynemű

Szenvedélyünk, a gyapjú ágynemű

Gyapjú ágynemű nyáron?

Milyen gyapjú takarót érdemes használni enyhébb időben?

2016. április 11. - Molnár Miklós

Jogos a kérdés, melyet már többször megkaptam vásárlóimtól is. A köztudatban a gyapjú alapanyag kiemelkedő meleg tartása él leginkább, melyből sokak számára egyenesen következik az, hogy hűvösebb időben, főleg a téli időszakban célszerű használni a gyapjú ágyneműket.

Tehát nyáron, illetve az enyhébb időszakokban nem is érdemes gyapjú takarót használni?

A príma hőszigetelés mellett a gyapjú különlegessége az úgynevezett hőmérséklet-kiegyenlítő hatás. Ennek köszönhetően szinte nem is lehet leizzadni a gyapjú takaró alatt, ugyanis állandó, egyenletes meleg és száraz klímát teremt a pihenő test számára.

Éjszaka  a test párologtat, ezt a testpárát a gyapjú hatékonyan szívja fel, azonban ez először hő leadással jár, utána kezd csak el a gyapjú hőmérséklete szépen lassan emelkedni, így kíméli meg a testet a hőmérséklet-változási stressztől és a megfázástól.

Gyapjú ágyneműdet tehát minden évszakban, akár nyáron is használhatod, hiszen az izzadást könnyebben kezelheted vele, mint más ágyneműkkel és paplanokkal.

teli_gyapju_takaro.jpgEnnyivel azonban nem zárhatjuk le ezt a kérdést, tovább bonyolítja ugyanis, hogy gyapjú ágyneműből is többféle kialakítású és sűrűségű létezik. Azok, amelyiket nem beskatulyázva ugyan, de télinek szoktunk nevezni mind a két oldalon gyapjú szövetet tartalmaznak (tehát két hordozóanyag és szövet van összevarrva), és legalább 600 gr/m2 szálsűrűségűek.

Több olyan gyapjú ágynemű rajongóval találkoztam már, akik kétoldalas, nagy sűrűségű takarójukat nyáron használták – minden probléma nélkül. Én magam is aludtam már vastagabb, 600-as gyapjú takarómmal igazán meleg nyári éjszakán, és bár nem izzadtam bele, ettől függetlenül azért még  túlzottan melegnek éreztem.

Enyhébb időben talán egy kicsit azért a praktikusabbak a nyárinak vagy átmenetinek mondott gyapjú ágyneműk (mivel mindenkinek más a személyes hőérzete, Neked kell kitapasztalnod, hogy a kétoldalas vagy egyoldalas gyapjú ágyneműk illenek-e jobban hozzád!).  Jellemzőjük, hogy a hordozóanyag egyik oldalán található a gyapjúszövet, melynek szálait áthúzzák az anyag túloldalára, ezt bolyhosításnak nevezik.

bolyhositott_gyapju_takaro.jpgAz átmeneti gyapjú takarók tehát egyoldalasak, kevesebb gyapjú tartalmaznak, vékonyabbak és könnyebbek is „nehézsúlyú” társaiknál, sűrűségük általában 450 és 700 gr/m2 között alakul. A 450-500 grammost nevezném nyárinak, a 600-700-ast pedig melegebb átmenetinek.

Az egyoldalas jelző egyáltalán nem jelenti azt, hogy csak az egyik oldala használható a takarónak, azt tapasztaltam, hogy hűvösebb időben a gyapjúszövetes résszel érdemes takarózni, ez ugyanis melegebb érzetet biztosít, kimondottan meleg hőmérsékletnél viszont a bolyhos rész kellemesebb.

Sok sikert kívánok nyári gyapjú takaród kiválasztásához!

A bejegyzés trackback címe:

https://gyapju-agynemu.blog.hu/api/trackback/id/tr148588108

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

takacsveca93 2017.12.03. 18:08:34

Nemrég vettem egy jó kis paplant, vagyis azt gondoltam, hogy jó kis paplant vettem, mert elég drága volt. Fel akartam készülni hidegebb időszakra. Hát ramaty volt, de nézelődtem tovább, aztán vettem még egyet, de most a Jyskben, ti szoktatok ott vásárolni?
www.ujsagomat.hu/jysk
süti beállítások módosítása